Як паведаміць бацькам негатыўную інфармацыю пра дзіця.
Паспяховасць працы педагога шмат у чым залежыць ад умення мець зносіны. Пры гэтым вядучая роля ў зносінах педагога і бацькоў належыць першаму, бо менавіта ён з'яўляецца афіцыйным прадстаўніком адукацыйнай установы. Менавіта таму веданне і адпрацоўка тэхнік эфектыўнага зносін з'яўляецца адным з ключавых кампанентаў педагагічнага майстэрства.
Адна з праблем, з якой сустракаюцца выхавальнікі ў сваёй працы, гэта праблема аказання дапамогі бацькам у выхаванні дзяцей. Несумненна, перад многімі педагогамі паўстае пытанне аб тым, як даваць парады бацькам, як навучыцца аказваць ім рэальную дапамогу, як паведамляць не толькі добрую, але і негатыўную інфармацыю пра дзяцей, калі ў гэтым ёсць неабходнасць. І калі вопытныя выхавальнікі адчуваюць сябе больш упэўнена ў гэтых пытаннях, то маладыя спецыялісты часцяком маюць цяжкасці ва ўсталяванні кантакту з бацькамі.
Мы разгледзім некалькі спосабаў паведамленні негатыўнай інфармацыі пра дзіця.
Спосаб першы.
Прынцып "сэндвіча".
У размове з бацькамі педагогу варта рабіць акцэнт не на абвінавачванні, а на сумесным пошуку шляхоў вырашэння праблемы, што дапаможа зрабіць зносіны больш эфектыўным. Гутарку лепш пачаць, распавёўшы пра дзіця добрае, а затым пераходзіць да непрыемных момантах. Завяршаць такі размова ідзе таксама на добрай ноце. Паведамляючы непрыемныя моманты, Трэба казаць аб правіне дзіцяці, а не пра яго асобы.
Спосаб другі.
Выкарыстанне маўленчых штампаў нацэльваюць бацькоў на супрацоўніцтва з педагогам.
Можна выкарыстоўваць такія маўленчыя штампы:
"Вера Аляксееўна! Не змаглі б вы ...""Вера Аляксееўна! Я прашу ... "( зварот да бацькоў лепш выказваць у выглядзе просьбы, а не Патрабаванні) (Параўнайце: «Вера Аляксееўна! Я патрабую ...!»)
« Вы не заўважалі, што ў апошні час ..."(пажадана збянтэжыць аднаго з бацькоў). "Як вы думаеце, з чым гэта можа быць звязана?«(Параўнайце: "Саша пастаянна .., сёння ён зноў ... )
"Вы ведаеце, мяне вельмі трывожыць, што ... Як вы думаеце, што можа гэтага быць гэтаму прычынай?"(Параўнайце: "ваш дзіця ... (такой-то), ўвесь час ... ».)
"Як выдумаеце, з якім спецыялістам вам лепш абмеркаваць ..?"(Параўнайце « " у Сашы (такія-то праблемы) .., вам абавязкова трэба здацца да ...(лекара, псіхолага, псіхіятра)»
"Давайце разам паспрабуем паступіць ...(так ці гэтак)» "Давайце разам падумаем, як ...» "Мы з вамі маглі б дапамагчы Сашы ...(тут выкарыстоўваецца займеннік "Мы", што падкрэслівае агульнасць інтарэсаў, салідарнасць з бацькамі)
"Як мы можам дапамагчы вам у тым каб ...» (нацэльванне бацькоў на сумеснае рашэнне праблемы)
Спосаб трэці.
Перадача негатыўнай інфармацыі пра дзіця ў пазітыўным ключы.
Пры такім спосабе падачы інфармацыі пра дзіця акцэнт варта рабіць на дасягненнях дзіцяці, нават калі яны не вельмі істотныя для вас, як для дарослага. Перафразаванне ўтрымання ў пазітыўным ключы дае магчымасць аднаму з бацькоў зразумець сітуацыю і не адчуваць пры гэтым дыскамфорту і пачуцці віны за сваё дзіця. Напрыклад: "Ваня сёння змог цэлых 10 хвілін уважліва выконваць заданне і ні разу не адцягнуўся."Параўнайце (Ваня не можа ўседзець спакойна больш за 10 хвілін, пастаянна адцягваецца).
Спосаб чацвёрты.
Прымяненне пры зносінах стылю "адвакат".
Пры такім стылі зносін педагог ўстае на пазіцыю павагі і зацікаўленасці да бацькоў, задаючы сабе наступную ўнутраную ўстаноўку:
Якой бы сур'ёзнай ні была сітуацыя, мы паспрабуем знайсці выхад, і я працягваю вам руку дапамогі.
Я не абвінавачваю вас і вашага дзіцяці ў тым, што здарылася.
Калі гэта адбылося, значыць, на гэта ёсць нейкія прычыны.
Для мяне важна не выяўленне гэтых прычын (хто мае рацыю, хто вінаваты - вырашаць не мне), не выраз свайго адабрэння або вымовы, а аказанне дапамогі ў сітуацыі, якая склалася.
Я педагог, і мая прафесійная задача-даць веды дзіцяці, якія ён зможа выкарыстоўваць у жыцці.
Метадычныя рэкамендацыі:
Пры выкананні гэтага практыкаванні неабходна звярнуць асаблівую ўвагу на зваротную сувязь» бацькоў «і»педагога".
разгарнуць » / « згарнуць