Адукацыйны працэс арганізуецца ў рэжыме 5-дзённага вучэбнага тыдня. Штодзённае колькасць заняткаў (гульняў) у кожнай узроставай групе і іх паслядоўнасць вызначаюцца вучэбным планам установы адукацыі, якая рэалізуе адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі.
Адукацыйны працэс ажыццяўляецца на дзяржаўных мовах Рэспублікі Беларусь. Асноўная мова навучання і выхавання вызначаецца заснавальнікам установы адукацыі з улікам пажаданняў законных прадстаўнікоў выхаванцаў.
Арганізацыя адукацыйнага працэсу ўключае аптымальнае чаргаванне відаў дзіцячай дзейнасці выхаванцаў: спецыяльна арганізаванай і нерэгуляванай.
Спецыяльна арганізаваная дзейнасць выхаванцаў-гэта гульня, занятак, арганізаваныя з улікам заканамернасцяў іх развіцця ў раннім і дашкольным узросце.
Нерегламентированная дзейнасць выхаванцаў ўключае самастойную дзейнасць выхаванцаў ва ўмовах створанай прадметна-развіццёвага асяроддзя, а таксама арганізаваную педагагічным работнікам дзейнасць выхаванцаў, накіраваную на рашэнне адукацыйных задач. Забяспечвае выбар кожным дзіцем дзейнасці па інтарэсах і дазваляе яму ўзаемадзейнічаць з аднагодкамі, дарослымі або дзейнічаць індывідуальна.
Асноўнымі формамі арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца гульня, занятак. Акрамя асноўных формаў арганізацыі могуць выкарыстоўвацца іншыя формы: экскурсія, назіранне, адукацыйныя сітуацыі і інш.
Планаванне адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца на аснове вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі з улікам узроставых і індывідуальных асаблівасцяў выхаванцаў.
Агульная працягласць канікул, у перыяд якіх заняткі з выхаванцамі не праводзяцца, складае 110 дзён: летнія-90 каляндарных дзён; зімовыя-10 каляндарных дзён; вясновыя-10 каляндарных дзён. У перыяд канікул праводзіцца фізкультурна-аздараўленчая і мастацка-эстэтычная праца з выхаванцамі.
Адным з накірункаў адукацыйнага працэсу з'яўляецца выхаваўчая праца. Выхаваўчая работа ажыццяўляецца як у спецыяльна арганізаванай, так і ў нерэгламентырованным дзейнасці выхаванцаў.
Вынікі асваення выхаванцамі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі выступаюць падставамі пераемнасці дашкольнай і пачатковай адукацыі, мяркуюць фарміраванне ў дзяцей дашкольнага ўзросту перадумоў да вучэбнай дзейнасці на этапе завяршэння імі дашкольнай адукацыі.
Тэрмін атрымання дашкольнай адукацыі вызначаецца законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў. Пры гэтым тэрмін засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі складае да 5 год 10 месяцаў і можа быць павялічаны на адзін год па медыцынскіх паказаннях або па меркаванні законных прадстаўнікоў выхаванцаў.
Падстава: адукацыйны стандарт дашкольную адукацыю 2022 года.
разгарнуць » / « згарнуць